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Entry  Wednesday, March 13, 2019, 16:14, Isaac Earle, 100KW Beam Dump, Development, Testing EHD water leak detectors 9x
The following work was completed today on the EHD water leak sensors:

    Mike Vogel installed a 1/4" copper tube which leads from the east side of the EHDT shielding down to the catch tray below the water
blocks.  This can be used for future testing of the in-tray sensors without removing the shield blocks.  It may also be possible to test the
Entry  Monday, January 25, 2016, 13:20, Allon Messenberg, T-Hall Crane, Maintenance, Possible oil leak 20160122_161849.jpg20160122_161830.jpg20160125_100929.jpg
Two small (approx. 5 cm across) puddles of green fluid were discovered on the floor, directly below the crane trolley.  The hook block was lowered
and inspected.  No fluid found on hook block.
The plant group (Neil Wong) was notified and asked to schedule an inspection when the maintenance crew is on site to inspect the ISAC target hall
Entry  Thursday, October 17, 2024, 11:34, Albert Kong, Hot Cell 1, Development, Tarping completed on hot cell roof 90ab24ac-d55b-43ac-8630-02cd9ca2df85.jpgIMG_0325.JPEGIMG_0326.JPEG
Two tarps were installed above the hot cell roof to protect against concrete dust while testing in the hot cell.
Zip ties were used to hook the tarp onto tubing brackets on the back wall.
Entry  Tuesday, November 19, 2024, 15:38, Albert Kong, Hot Cell 1, Standard Operation, APTW Front End Moved into Hot Cell 23x
The APTW front end was moved into the hot cell, on the lift table, following procedures outlined in Document-244862.
The mock-up frame was transferred from the east turntable to the west turntable above the front end. The east turntable is covered with the aluminum
plate. During covering we accidentally broke the o-ring for the turntable plate flange. The new o-ring seal should be made ~1" longer in circumference
Entry  Wednesday, November 27, 2024, 18:38, Albert Kong, Hot Cell 1, Standard Operation, APTW Front End Electrical Cable Replacement Testing 19x
November 27, 2024
Testing completed:

    Removal and re-insertion of 2x multi-pin coupling cable for HTV (see pictures, left most and right most, middle had no wire at the time).
Entry  Wednesday, December 11, 2024, 11:45, Albert Kong, Hot Cell 1, Development, APTW Front End Service Tray and Associated Component Testing 16x
Dec 10, 2024

Testing completed:
Entry  Wednesday, January 15, 2025, 12:57, Albert Kong, Hot Cell 1, Development, APTW Front End HTV Water Connector Exchange Testing Screenshot_2025-01-15_121632.pngJan15.pdf
The four water connections on the front end plate of the APTW that will connect to the HTV were tested for replacement with the manipulators:

    The pin on these connectors were fairly easy to remove and replace with the old pin detent tool.
    The horizontal VCR joint
on the DRIVE BEAM CONE (ATA3674) could be undone with the manipulator and standard wrenches, it is advisable to use 'semi-closed' wrenches on the nut to
Entry  Wednesday, January 15, 2025, 12:57, Albert Kong, Hot Cell 1, Development, APTW Front End HTV Water Connector Exchange Testing Screenshot_2025-01-15_121632.pngJan15_FE_Plate_Water_Lines.pdfJan23_FE_Plate_Water_Lines.pdf
The four water connections on the front end plate of the APTW that will connect to the HTV were tested for replacement with the manipulators:

    The pin on these connectors were fairly easy to remove and replace with the old pin detent tool.
    The pin detent tool could
also be used to manipulate the water lines while protecting the sealing face.
    The horizontal VCR joint on the DRIVE BEAM CONE (ATA3674) could
Entry  Wednesday, January 15, 2025, 13:09, Albert Kong, Hot Cell 1, Repair, West turntable festooning pillar and cable damage IMG_0973.JPEG
Some issues were encountered with the turntable controls on the west hot cell, as a result the festooning post for the turntable was damaged. While the
post was out of commission, the turntable was operated without actively monitoring the top of the hot cell and some cables ended up catching on the limit
sensors, causing some slight fraying. The cables were duct-taped to prevent shorting for now but should be inspected and replaced accordingly in the future.
Entry  Wednesday, January 15, 2025, 13:23, Albert Kong, Hot Cell 1, Development, APTW Front End Power Busbars Stabuli Connector Exchange Jan_15_Stabuli.pdf
We successfully performed a removal and replacement of a power busbar stabuli connector on the front end plate where the HTV connects to:

    The middle-lower connector was tested as the others are more straightforward to work with.
    It may be a good idea to use
a 3D printed jig to wedge into the connectors without damaging the flexures/pins.
    A longer hex bit on the hot cell torque tool would greatly
Entry  Wednesday, January 15, 2025, 13:52, Albert Kong, Hot Cell 1, Development, APTW Front End VCR Gasket Selection IMG_0960.JPEG
Today RH (CF and AK) agreed upon using the following style of gaskets for the ARIEL front ends:

    All metal rings to be used to avoid plastic retaining rings deteriorating due to radiation and leaving bits stuck in the nuts

   Parker style (4 VGR-SS and 8 VGR-SS) gaskets for all VCR joints, except
    For the piston module and hanging water line VCR joints (found
Entry  Tuesday, November 19, 2019, 10:31, Adam Newsome, T-Hall Crane, Repair, 900VFD Encoder Board Replacement IMG_20191106_140016.jpgIMG_20191106_153311.jpgIMG_20191112_114042.jpgHoist_Sync_3.jpgHoist_Sync_5.jpg
An issue arose in which the ARIEL crane hoist could not be moved. It was determined that the East and West drums were out of synchronization (by more than
0.2 m, which the limit) and the encoder board inside the 900VFD had failed.
 
Entry  Thursday, February 13, 2020, 08:51, Adam Newsome, T-Hall Crane, Standard Operation, Remote mode door limit switch bypass 
The non-existent safety limit switch for the target hall door which prevents remote motion has been bypassed in the crane PLC control panel to allow
for remote operation of the crane. This will be un-bypassed when a switch is installed. Specifically, a jumper was placed from terminal 18001 to 20121
and 20141 which will enable the hall lock safety relays 2012SR and 2014SR. The crane is currently operational in both local and remote mode. 
Entry  Friday, July 03, 2020, 15:43, Adam Newsome, T-Hall Crane, Repair, North Aux Hoist: West Travel Motion Failure IMG_20200703_150700.jpg
An issue was observed in which the North Aux hoist failed to travel West when commanded to, but the East motion was functioning. The North Aux hoist
Trolley was stuck in a position up against the East wall.
Present during troubleshooting: Adam N, Maico D, Tom K, Allon M, Travis C
Entry  Wednesday, September 09, 2020, 10:51, Adam Newsome, T-Hall Crane, Repair, North Aux Hoist Replacement (followup on E-Log 44) 
See E-Log 44 for details on North Aux Hoist failure.
A replacement VFD was ordered by Adam Newsome and installed by Tom Kauss.
Adam and Tom replaced the VFD in the South Aux hoist (which had been relocated to the North Aux hoist). The original braking resistor was used.
Entry  Wednesday, September 15, 2021, 15:10, Adam Newsome, T-Hall Crane, Maintenance, Hoist Broken Fault (actually: cable wrap issue) 
A fault occurred which presented as "114. Main Hoist Cable Broken (3200PX)". This occurred when a SEG block was suspended approximately 1 m
off the ground.
Upon inspection, it was determined that the cable was in fact not broken, but wrapped around itself. There are no guides, and it is possible for
Entry  Thursday, September 16, 2021, 09:37, Adam Newsome, T-Hall Crane, Maintenance, Bridge Encoder Homing PXL_20210916_161245978.jpgPXL_20210916_161205277.jpg
The bridge motion was slowed due to encoder homing issue. It is likely that the problem which occurred yesterday caused an velocity fault (mismatch between
encoder speed and commanded speed), which unlatches the homing status for the bridge motion axis.
When the bridge was in the southmost position (bumper pressed against wall), the position readback was: 0.353 m, encoder count = 5164003.
Entry  Tuesday, November 23, 2021, 11:01, Adam Newsome, T-Hall Crane, Repair, Load Cell - Not Functioning 
The load cell which is located on the crane itself to display the load to operators was reported not working during the week of November 15. It is planned
to investigate on Nov. 25 and this e-log will be updated with the status.
 
Entry  Thursday, January 06, 2022, 10:46, Adam Newsome, T-Hall Crane, Development, Modification of South Limits Untitled_picture.png
Edit: as of May 30, 2022, the modification has been reversed, and the crane is functioning normally as per the manufacturer's limits.  
 
Modifications have been made to the crane to allow for the South Aux Hoist to reach closer to the South wall during the ARIEL Hot Cell installation
Entry  Tuesday, February 01, 2022, 08:29, Adam Newsome, T-Hall Crane, Repair, North Aux Hoist - West Motion Failure 
An issue was observed in which the North Aux hoist failed to travel West  when commanded to, but the East motion was functioning. The up/down motion
was also functioning. The North Aux Hoist Trolley failed during regular usage, seemingly randomly, when it was about 70% towards the West end of travel.
Note that the West motion VFD inside the North Aux Hoist is the one previously taken from the South Aux Hoist (the same issue with the North Aux Hoist
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