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Entry  Friday, April 19, 2013, 10:48, Bevan Moss, Conditioning Station, Maintenance, TM3, N/A, Turbo Pump 2 replaced 
 Turbo Pump 2 has been replaced on TM3. I got a count of 350 on the sleeve of my tank suit.
Entry  Friday, April 19, 2013, 10:51, Bevan Moss, Conditioning Station, Standard Operation, TM3, N/A, Roughing Started 10:48 
With the Turbo pump replaced I have started roughing at 10:48
Entry  Friday, April 19, 2013, 13:32, Bevan Moss, Conditioning Station, Standard Operation, TM3, N/A, Turbo Pumps Started 
 Both Turbo Pumps are now operational.
    Reply  Friday, April 19, 2013, 15:25, Bevan Moss, Conditioning Station, Standard Operation, TM3, N/A, Turbo Pumps Started 


    
        
            Bevan Moss wrote:
        
        
            
             Both Turbo Pumps are now operational.
Entry  Monday, April 22, 2013, 11:31, Bevan Moss, Conditioning Station, Standard Operation, TM3, N/A, Cooling Package Started 
 Cooling Package was started at 9:25 this morning inlet conductivity is 0.08 Mohm at 22.9C. Resistance reached 5.33 Mohm by 11:30
Entry  Monday, April 22, 2013, 11:35, Bevan Moss, Conditioning Station, Repair, TM3, N/A, TCS:DIF2 broken 
 The flow meter on the primary side (TCS:DIF2) of the conditioning station is broken. I investigated and there is flow, the gauge is not fouled,
and the PLC does read back when current supplied. The gauge is also reciving 24V but the output is 0V and 0mA. I will contact ESC and the supplier.
Entry  Tuesday, April 23, 2013, 11:19, Bevan Moss, Conditioning Station, Standard Operation, TM3, N/A, HV Test All common TM3_40kV_22042013.txt22042013_TM3_40kV_Archiver.csvRGA_files.zip
 A HV test was conducted yesterday on TM3. There was no target and all items were tied to common or ground. The conductivity of the water ranged
from 7.1 to 7.5 Mohm. 40kV @ ~600uA without continuous sparking was achieved. The Strip tool was run but something went wrong with the export and the vacuum
gauge data is missing. I have attached the file for reference and the pulled data from the achiver (only logs every 300 seconds). RGA scans were taken
Entry  Tuesday, April 23, 2013, 13:48, Bevan Moss, Conditioning Station, Standard Operation, TM3, N/A, EL testing 23042013_TM3_EL_RGA.zip23042013_TM3_EL_39.csv
This morning the Einzel Lens was tested on TM3 as the intention is to reuse this piece of equipment. The EL was able to achieve 39.9kV at ~1.35mA before
a major spark happened and the power supply turned off. Also during testing the penning gauge suddenly shot up after a spark, it did not recover and had
been acting strange in previous test, it was decided to ignore its value and continue testing but it should be replaced in the future. When I went to save
Entry  Tuesday, April 23, 2013, 15:52, Bevan Moss, Conditioning Station, Standard Operation, TM3, N/A, Further HV Testing TM3_BIAS_EE_CB_23042013.xlsxTM3_BIA_EE_CD_23042013_RGA_files.zip
 Further HV testing was completed today from ~2:00 until 3:00. The resistivity of the water was 11.7 - 12.7 Mohm. The EE was turned on to 1500 V
and had a leakage current of 1.465 mA with a inline and ballast resister of 20 kohm and 1 Mohm respectively. In addition to this all of the CB were turned
on to 500V. The voltage on the source tray with all bias items tied together and the voltage was then raised to 30kV in 5kV steps. It was then raised until
Entry  Tuesday, April 23, 2013, 15:59, Bevan Moss, Conditioning Station, Standard Operation, TM3, N/A, Systems off 
 Both the Cooling Package and Vacuum have been turned off in preparation for the module move tomorrow
Entry  Tuesday, April 23, 2013, 16:11, Bevan Moss, Conditioning Station, Maintenance, TM3, N/A, Chiller Fault 2 
 During Testing it was noticed that Fault 2 was indicated and one of the compressors would not run. Fault 2 does not indicate what the issue was
and during inspection nothing could be detected. It had something to do with TCS:CHILCP3 and possibly CP2. CP1 could still be operated and was controlled
manually to keep the temperature in the correct range. This was not required but it does affect the conductivity. The main power switch on the chiller
Entry  Wednesday, April 24, 2013, 09:00, Bevan Moss, Conditioning Station, Development, , , New user testing 
 Controls has created a new user group that can operate the conditioning station but cannot use any of the bypasses or forces. The cooling package
will be used to test this new profile. The main loop bypass has been opened to allow this testing to happen without the risk of over pressure.
Entry  Monday, April 29, 2013, 15:58, Bevan Moss, South Hot-Cell, Repair, TM3, , Source Tray Removal 20130429_TM3_SOURCE_TRAY_REMOVAL_IMG_0620.JPG
Chad removed the source tray from TM3  today, see attached picture (video was also taken). There was some interference between the window cooling
lines and the frame work as well as the clamps for the ground electrode and the water block alignment jig. There was also interference between the optics
alignment post (specifically the mushroom top) and the water block alignment jig. Investigation into these inferences needs to be completed as they could
Entry  Monday, May 06, 2013, 15:45, Bevan Moss, Conditioning Station, Repair, TM3, , 55 pin connector removed 20130506_55_pin_conector_removal_IMG_3530.JPG20130506_55_pin_conector_removal_IMG_3525.JPG20130506_55_pin_conector_removal_IMG_3532.JPG20130506_55_pin_conector_removal_IMG_3535.JPG
Travis and I removed the 55 pin connector from the service cap today. The feed through was left in place as a new design for the replacement has yet
to be designed. It was not possible to test if the cables could be pulled easily as I believe there is still 1 cable tie in the containment box. The wires
were cut flush with the top of the copper tube in case Chad cannot remove them via the hot cell. Other items removed include several cable ties and a clamp
Entry  Friday, May 10, 2013, 11:28, Bevan Moss, Conditioning Station, Standard Operation, TM3, No Source Tray, Roughing Started 
 Roughing on TM3 was started at 11:26am today
Entry  Friday, May 10, 2013, 14:05, Bevan Moss, Conditioning Station, Standard Operation, TM3, No Source Tray, Turbo Pumps On 
The turbo pumps are on. TP1 and TP2 once again timed out and had to be restarted before they would stay on.
    Reply  Monday, May 13, 2013, 14:59, Bevan Moss, Conditioning Station, Standard Operation, TM3, N/A, EL testing TM3_EL_39.9kV_23042013.txt


    
        
            Bevan Moss wrote:
        
        
            
            This morning the Einzel Lens was tested on TM3 as the intention is to reuse this piece of equipment.
    Reply  Monday, May 13, 2013, 15:10, Bevan Moss, Conditioning Station, Standard Operation, TM3, N/A, HV Test All common TM3_40kV_22042013.xlsx


    
        
            Bevan Moss wrote:
        
        
            
             A HV test was conducted yesterday on TM3. There was no target and all items were tied to common
Entry  Wednesday, May 15, 2013, 10:17, Bevan Moss, Conditioning Station, Standard Operation, TM3, No Source Tray, Preliminary Results from HV testing module_hv_test_0KV.rgaMODULE_hv_test_42kv.rgaTM3_13052013_no_source_tray.xlsx
 Testing on TM3 without a source tray was completed on 13/05.2013. All items were tied to common and the water blocks were left open at the bottom
of the module. They were left with the quick connections at the top. The vacuum was in the low 10^-6T range so this was deemed acceptable. The cooling
lines withing the cage in the target hall were shorted so flow could continue. As you will see from the results a maximum of 44kV was achieved before a
Entry  Wednesday, May 15, 2013, 10:20, Bevan Moss, Conditioning Station, Repair, , , Roof top chiller failed 
I have been getting a fault on the roof top chiller for the 2 tandem 7.5  ton chillers. I have checked and we have water flow and the temperatures  are
nowhere near freezing. I believe they are over heating as the fans  on that side are not coming on. The blades are free to turn by hand but  the VFD controller
keeps saying off. I have tried turning it on and off  and that also did nothing. I have contacted ESC for further advice.
ELOG V2.9.2-2455