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Entry  Tuesday, November 12, 2013, 09:51, David Wang, ITE, Standard Operation, TM3, , TM3 disconnection 
TM3 has been disconnected this morning and  purged all HV water lines. I found the power plug for all turbo pump fans wasnt connected  during
the last run. That maybe the one of the reason on that ITE TP3 failure.
Entry  Tuesday, November 12, 2013, 10:59, Bevan Moss, South Hot-Cell, Standard Operation, TM2, , Electrical Test tm2_elec_test.pdf
 Don Jackson and Myself completed started an electrical test on TM2. All lines passed the with OL to ground. When testing in between the lines individually
there were several lines that read other than OL. It was decided to abandon the testing as there were too many "failures". The results are attached.
The testing will be repeated in the conditioning station with vacuum. It is not expected that this will change anything as during a quick visual inspection
Entry  Tuesday, November 12, 2013, 12:43, Bevan Moss, Conditioning Station, Standard Operation, TM2, , TM2 moved from SHC to TCS 
 TM2 was moved by myself and David from the SHC to the TCS. Move went well. Curiously the fields on the module were measured higher than the previous
measurement (now ~5.8mSv/hour) .
Entry  Tuesday, November 12, 2013, 14:31, Bevan Moss, Conditioning Station, Standard Operation, TM2, , Turbo pumps started 
 The turbo pumps have been started on TM2 and the conditioning station.
Entry  Tuesday, November 12, 2013, 14:33, Bevan Moss, Conditioning Station, Repair, , , Cooling manifold returned 
 The cooling manifold for the conditioning station high power water cooled lines has been returned. The cooling package can once again be operated
Entry  Wednesday, November 13, 2013, 10:01, David Wang, Conditioning Station, Repair, TM2, , TM2 leak check at conditioning station TM2_leak_check_at_CS_2013-11-13.pdf
I leak checked TM2 at conditioning station this morning. All air to vacuum seals  on the top of the module are good. All water lines are pressured with
60 psi  helium for minutes each. One of the tube heater + water line( 2lines for tube  heater + for supply and return) has a huge response on 60 psi helium
 pressurizing. The leak rate went from 6.0xE-9atm.cc/sec to maximum leak rate in  5 seconds and I saw a pressure increasing either. when I pressurize the
Entry  Thursday, November 14, 2013, 08:08, chad fisher, South Hot-Cell, Repair, TM2, , TM2 Blank off and jig removal TM2_20131108.jpgTM2_20131112.jpg
Firday, November 8 all water blocks (excluding I and K) were blanked off and vacuum leak checked. No responses were found. (First Picture)
I and K could not be blanked off without removal of the water block jig. Also, I dropped one of the blank offs onto the table, so one line could
not be blanked off until a new clean blank off was inserted into the cell. In addition, there was still reminace of a bolt in block Ias it aslo could not
Entry  Friday, November 15, 2013, 16:48, Bevan Moss, Conditioning Station, Standard Operation, TM2, , HV Testing TM2_conditioning_15112013.JPG15112013_TM2_No_source_tray_HV_test.txt
 High voltage testing was started on TM2 with no source tray today. The maximum stable for 1 minute voltage reached was 47.5kV but the module is
still conditioning. With every step up in voltage the current goes up a large amount and slowly bleeds down. Large sparks disrupts the connection of the
CANBUS to the PS which is irritating but the module can be brought up to the equivalent voltage in less than 30 seconds. Attached is a screen shot of most
Entry  Monday, November 18, 2013, 11:54, Bevan Moss, Conditioning Station, Repair, TM2, , Fault on TCS Chill 
 This morning when I went to start HV conditioning CP2 and CP3 both had faults and the temperature of the water was ~27C. I reset the compressors
by flipping the system reset switch. This cleared the fault and allowed the compressors to come one. To the best of my knowledge these faults happen as
a result of compressor fluid pressure too low or high and temperature too low or high and lack of flow. The system cannot determine which one it was that
Entry  Monday, November 18, 2013, 16:42, Bevan Moss, Conditioning Station, Standard Operation, TM2, , HV Testing the_glory_of_TM2.JPG18112013_TM2_No_source_tray_HV_Test.txt
 The Glory of TM2 continues 100V at a time. Today I brought the module to 46kV and left it there for 1 hour. During this time there was only 1 spark.
I then continues at up to 53kV. At this voltage the canbus continues to be temperamental when the module sparks. The module is still conditioning and I
will continue more tomorrow. Attached is the dumped data and a screen shot of the conditioning from 46kV to 53kV.
Entry  Monday, November 18, 2013, 16:44, Bevan Moss, Conditioning Station, Standard Operation, , , Testing of cooling package 
 I have tested all of the compressors for TCS. All are operational and cycled as they should. 
Entry  Tuesday, November 19, 2013, 14:24, David Wang, ITE, Repair, , , ITE TP3 
Hi all, The old  ITE  TP3 pump is moved out and the new pump is  in
postion .Since this time I used a  new holding ring(1 piece) insead of old 2 pieces holding ring which are thicker  than new ring, the old holding 
bolts are a little bit too long for the thread  holes on the  ITE exit 1. I have to find the right length bolts for this new  holding ring. The pump
Entry  Tuesday, November 19, 2013, 16:55, Bevan Moss, Conditioning Station, Standard Operation, TM2, , HV conditioning external_sparking.JPG19112013_HV_conditioning_TM2.JPG19112013_TM2_No_source_tray_HV_Test_no_cover.txt19112013_TM2_No_source_tray_HV_Test.txt
 HV conditioning of TM2 continued today. At ~53.5kV the module started to spark externally to the HV cover. This is the first time the cover has
been tested to this high of a voltage due to the limitations of the modules. As such for the conditioning station to achieve 60kV while keeping the target
hall open of personnel the cover and cage will need to be modified. To continue with HV testing of TM2 the cover was removed and the target hall locked
Entry  Wednesday, November 20, 2013, 13:52, Bevan Moss, Conditioning Station, Standard Operation, TM2, , HV testing of TM2 20112013_HV_conditioning_TM2.JPG20112013_TM2_No_source_tray_HV_Test_no_cover.txt
 HV testing without the cover continued today. With the EINZEL lens at 30kV the target module was able to achieve 58.7kV. At this voltage any spark
was reeking havoc on the electronics of the TCS. Vacuum gauges signals were occasionally lost, the thermocouple reading would occasionally be lost, turbo
pump would turn off. All of these events caused the interlocks to trip resulting in the power supplies to be turned off. As a result I bypassed majority
Entry  Tuesday, November 26, 2013, 14:10, Travis Cave, Crane, Maintenance, , , Thermal relay replaced 
The bad thermal motor protection relay for the crane has been replaced with a new unit. Crane was tested in pendant(local) operation and all drives worked.
Entry  Wednesday, November 27, 2013, 12:50, Bevan Moss, South Hot-Cell, Standard Operation, TM3, , Ground devices wiring check 
 Travis and I completed an electrical check on the wiring harness for the devices on the ground plane. All lines passed 500V with the megger except
for PNG and the BTM steerer. Those devices had a short to ground. of ~1.4ohm.
Entry  Wednesday, November 27, 2013, 15:24, Bevan Moss, South Hot-Cell, Maintenance, TM3, , Wiring Harness Electrical Test IMG_1269.JPG
 Maico removed the containment box today allow Travis and I to further test the wiring harness. I disconnected the junction block and Travis and
I repeated the test from yesterday. The all lines except the PNG tested OL. The module was then lowered and the twisted pair connected to the pin that
corresponds to the steerer labeled BTM (it is likely this is not labeled correctly). This testing showed showed that the source of the short found yesterday
Entry  Friday, November 29, 2013, 11:54, chad fisher, South Hot-Cell, Repair, TM3, , Steerer short investegation TM3_20131129_Steerer_1.jpgTM3_20131129_Steerer_2.jpgTM3_20131129_Steerer_3.jpg
Using in cell camera and transit the suspect line on the steerers was inspected as best as possible. An existing photo of the complete steerers before
installation was used for comparison. The wiring and beading inspected today showed no obvious problems, breaks or spots where there may be a short. In
comparison to the photo from construction, what we could see of the steerers looked identical to the original installation.
    Reply  Friday, November 29, 2013, 11:57, Bevan Moss, South Hot-Cell, Repair, TM3, , Steerer short investegation 


    
        
            chad fisher wrote:
        
        
            
            Using in cell camera and transit the suspect line on the steerers was inspected as best as possible.
Entry  Tuesday, December 03, 2013, 09:58, David Wang, ITW, Standard Operation, TM4, , I moved 5 shielding blocks from ITW to block storage area. 
I moved 5 shielding blocks from ITW to block storage area.
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