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Entry  Friday, January 26, 2024, 16:48, Carla Babcock, South Hot-Cell, Standard Operation, TM4, UC43, UCx#43 PIE 
UCx#43 PIE was done in the SHC. As expected based on electrical measurements, the target container was broken on the right side and came off easily.
Despite all the black stuff seen on the containment box and source tray, the inside of the heat shield was very clean. Checked if the Re foil was curled
in and didn't see anything. Looked fine other than the broken container.
Entry  Monday, February 12, 2024, 18:44, Carla Babcock, ITW, Maintenance, , , ITW annual HV testing Screenshot_from_2024-02-12_18-44-03.png
ITW was set up for HV testing - water is running and at a high resistivity due to injected N. Einzel lens is attached to ground. Everything else is as
normal. The module plug is in so no vacuum bypasses were needed. Very easy to ramp to 60kV. Sat at 60 for about 1.5hrs with maybe 1 spark (hard to say
from the strip tool data). Current draw was about 176uA. Data dumped as isac/data/ITW_HVtesting_shutdown2024
Entry  Thursday, February 15, 2024, 17:40, Carla Babcock, ITE, Standard Operation, , , ITE annual HV testing 
ITE was set up for HV tests - this time the module plug was not in so the BIAS and EE had to be bypassed. NOTE: ITE:BIASPLC must also be bypassed for
this to work. Currently it is located on the vacuum bypasses page, but may be changed to the optics page soon.
ITE was ramped to 60kV in steps of 1kV easily. It sat at 60 for about 1.5 hours with a current draw around 173uA. It was not entirely stable though,
Entry  Tuesday, April 23, 2024, 17:34, Carla Babcock, South Hot-Cell, Repair, TM3, , TM3 wire pulling 
Wires were pulled in TM3 and service cap was closed up again:
Einzel lens wire (30kV kapton), routed in the pumping duct and attached with #10 ring tongue to EZL feedthrough in service cap
4 steerer wires, routed in th pumping duct and attached with push on connectors to the 4 SHV feedthroughs on the module side panel. Coax grounding
Entry  Thursday, May 02, 2024, 18:48, Carla Babcock, ITW, Standard Operation, , , ITW cage setup 
ITW gas lines pumped down to 2e-3Torr on leak detector with leak rate in the low e-7 atm-cc/s. Gas bottles opened at 3psi and labels in epics changed
to reflect correct setup. switch box set to cathode mode, checked that anode wire was at HV common.
note ballast is removed from ITW now to be used in ITE so that line is blanked off.
Entry  Tuesday, May 14, 2024, 15:27, Carla Babcock, ITE, Development, TM3, UCx#44, TM3 conditioning and testing in ITE Screenshot_from_2024-05-14_10-47-22.png
Tuesday, May 14, 2024, 10:26 :
Ramping up bias/EE/EL on ITE - will see if the HV cage in the pit can hold 60kV or not.
At around 50kV the bias read current starts to get jumpy. Doesn't look like its an issue for the voltage, but definitely instability increases.
Entry  Tuesday, June 04, 2024, 11:44, Carla Babcock, South Hot-Cell, Development, , empty LP FEBIAD, investigation of cathode short on empty LP FEBIAD MicrosoftTeams-image_(58).png
On May 30 Aaron, Chad and I removed the empty LP FEBIAD target from the SHC into the anteroom to attempt to find out the source of the cathode short
observed online. The behaviour online was that a connection of several hundred ohms was preventing the cathode from being biased. The resistance was still
enough to allow us to run in anode mode, which is what we did. I am not sure where the cathode short came from but there was significant sparking on this
Entry  Friday, June 14, 2024, 16:04, Carla Babcock, ITW, Repair, TM4, UC#45, Replaced and reinstalled electronics in ITW cage 
ITW has been behaving badly at higher voltages recently, even without protons on. I conditioned it up to 50kV with heaters off in the TCS and it was
fine. But when I tried to do the same with heaters on in the station, it was quite sparky and it kept tripping the TGHT/TBHT. I went to 49kV where it was
unstable, then lowered to 48kV where it looked fine for 30mins. But even operating at 40kV, it tripped the heaters several times. The TBHT voltage came
Entry  Monday, June 17, 2024, 17:24, Carla Babcock, ITE, Development, TM3, UCx#44, Status of gas system prototype in ITE schematic_pumpinggaslines_detailed.png
A new gas system for FEBIAD operation was installed in ITE to enable us to use a calibrated leak which is attached to the target heat shield. This will
allow us to control the quantity and purity of the gas going into the system, and to switch quickly between gasese and pressures.
The schematic of the system is attached. The use of the ballast container is likely not needed - it was originally included in case we want to
Entry  Monday, June 24, 2024, 14:37, Carla Babcock, South Hot-Cell, Development, TM3, UCx#44, Inspection of TM3 and UCx#44 after no-protons run MicrosoftTeams-image_(61).pngMicrosoftTeams-image_(62).pngMicrosoftTeams-image_(60).pngMicrosoftTeams-image_(63).png
TM3 and UCx#44 ran in ITE but issues with the cyclotron prevented proton beam delivery. Nonetheless, the target was heated and provided stable beam to
TITAN as well as for tuning and some tests.
Results of inspection of TM3 module after run:
Entry  Thursday, July 04, 2024, 01:20, Carla Babcock, ITE, Development, TM3, SiC#46, TM3 conditioning with protons 
Initial Summary:
TM3 sparking behaviour in ITE has been very disruptive both with and without protons. Protons are at 60uA, target heater at 540A. Max voltage achieved
so far is 51kV, limited by time and a current limit on the BIAS supply.
Entry  Tuesday, July 09, 2024, 16:14, Carla Babcock, ITE, Repair, , , Attempts to reduce ITE:EL trips from HV sparks 8x
ITE:EL has been tripping off due to HV sparks. Usually this also trips ITE:Q1/2. These are sitting in side-by-side racks.
The working theory is that HV sparks are returning to ground through the EL and quads, tripping them off. Possibly this is the result of a changed
low impedance ground path. How this change happened could be either something we did during shutdown or the changes we made in TM3, no clear evidence yet.
Entry  Sunday, August 11, 2024, 11:25, Carla Babcock, South Hot-Cell, Repair, TM3, TiC#8, short on multipin wires to TBHT discovered 
With the new TiC#8 target installed on TM3, there was a ~7kOhm connection between TGHT/TBHT (A/B/C/D) and HV common. The standard electrical check on
the module showed standard values, so it was assumed the problem was inside the target.
Started removing bolts/water connections one by one to see if any of them had an effect on the measurement. Found that disconnecting the multipin
Entry  Tuesday, August 20, 2024, 11:36, Carla Babcock, South Hot-Cell, Standard Operation, , TiC#7, TiC#7 PIE 
TiC#7 failed after two weeks of operations - measurements in the electrical room indicated that the negative side of the CHT was broken (35kOhms to the
rest of the target). This was likely due to a large number of proton trips during this target run. At every trip I could see the CHT voltage getting higher
and more unstable. This cahnge in voltage was reflected in the unstable anode current and fluctuating RIB beam intensity, as a direct result of the fluctuating
Entry  Tuesday, August 20, 2024, 11:53, Carla Babcock, South Hot-Cell, Standard Operation, , Nb#10, Nb#10 PIE 
Nb#10 never worked online - repeller had no effect on the beam and one of the RF wires was touching HVC. Max 60pA was seen on the source cup. See notes
here ITW-TM2-Nb#10/#11-LP-IGLIS 
(Web
Entry  Thursday, July 21, 2011, 17:39, Bevan Moss, Conditioning Station, Repair, TM1, , TM1 Ground Electrode, Thermocouple line, Stem, panel, repairs IMG_1681.JPGIMG_1662.JPGIMG_1686.JPGIMG_1695.JPG
Over the period of July 20-21st TM1 had several repairs completed and tested. The easiest of the repairs was the installation
of a gasket and a blank off. The next repair was to replace the 2 oring on the side panels that were removed for inspection and repair. The instrument
panel oring was replaced again and the previous one measured. Both were found to have the correct diameter of 0.131 inches for the seal groove. When attempting
    Reply  Friday, July 22, 2011, 10:30, Bevan Moss, Conditioning Station, Repair, TM1, , TM1 Ground Electrode, Thermocouple line, Stem, panel, repairs 


    
        
            Bevan Moss wrote:
        
        
            
            Over the period of July 20-21st TM1 had several repairs completed and
Entry  Wednesday, August 17, 2011, 13:09, Bevan Moss, ITW, Standard Operation, TM1, Ta #37, TM1 move from ITW to Hot Cell 
 TM1 with Ta #37 target was moved from ITW to the south hot cell. The rotation of TM1 may have been off slightly during the final removal from ITW
but it was minimal. Entry into the south hot cell went with out incident. This was my first time moving the module without the presence of Travis Cave. 
Entry  Thursday, August 18, 2011, 14:09, Bevan Moss, South Hot-Cell, Standard Operation, TM1, UCx#2, Leak and Electrical Check plus Remote Move to Conditioning Station 
 TM1 with UC#2 had the target installed, the heat shield line was pumped on and achieved a vacuum of 0.0 x 10^-4 Torr and a  leak rate of 0.0
x 10^-9 atm cc / sec with no response when sprayed with helium. An electrical check was completed by David and myself all values were withing tolerance.
 The module was then moved from the south hot cell to the conditioning station where it will start pump down. The move was uneventful every operated
Entry  Thursday, August 18, 2011, 16:07, Bevan Moss, Conditioning Station, Standard Operation, TM1, UCx#2, Pump Down 
 Pump down in the conditioning station started at ~2:40 for rough down. The turbo pumps were turned on at ~3:30 and at 3:52 the pressures were reading
as follows:
IMG in the containment box 9.2 x 10^-5 T
ELOG V2.9.2-2455