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  RH-Cyclotron, Page 2 of 10  Not logged in ELOG logo
Entry  Tuesday, March 17, 2015, 13:04, maicodallavalle, Cyclotron, Maintenance, Upper Bearings Station #5 and #10 
The Upper bearings on Station #5 and Station #10 have been serviced. The Upper Bearing were disassembled. The old gear was removed and wiped clean. All
parts were inspected.All parts were greased and then reassembled.All Fall Protection Platform railing was collapsed on both stations #5and #10.
Entry  Thursday, April 11, 2013, 19:00, Grant Minor, Elevation Jack, Maintenance, Upper Bearing at Jack Station 9 + Fall Protection Upgrades station_9_ceiling_anchors_SRLs_10april2013-002.JPGstation_9_ceiling_anchors_SRLs_10april2013-003.JPGstation_9_ceiling_anchors_SRLs_10april2013-004.JPGstation_9_ceiling_anchors_SRLs_10april2013-006.JPG
There was a brief access period to the Cyclotron vault during April 9 to 12, 2013 due to other Cyclotron issues.
This time was utilized to perform the following Elevating System tasks:
- Drilling of 2 (two) holes for concrete anchors (DBI Sala Product 2100085) for self-retracting lifelines (see TRIUMF purchase order TR197399)
Entry  Tuesday, January 19, 2016, 17:59, Grant Minor, Elevation Jack, Development, Upper Bearing Fall Protection Installation - Stations 1, 2, 6, 7, 8, 11, & 12 22x
The installation of the upper bearing fall protection equipment was completed last week by Dan and Maico.
- Full safety platform assemblies (ref. TRH1217) were installed on stations 1, 6, 7, 11, 12
- Short safety platform assemblies (ref. TRH1248) were installed on stations 2 and 8 to avoid interference with the lights
Entry  Tuesday, January 13, 2015, 16:46, Grant Minor, Elevation Jack, Development, Upper Bearing Fall Protect Guardrails TRH1217 Installed on Stns 8,10, 3, 4 & 5 9x
5 x TRH1217 Upper Bearing Service Platform assemblies were installed between January 6th and January 13th at Stations 8, 10, 3, 4, and 5 (see attached
photos).
The assembly went very smoothly.  Dan McDonald and Maico Dalla Valle worked together to install the platforms and wore harnesses and lanyards
Entry  Friday, January 17, 2014, 07:53, Travis Cave, Trolleys serviced, Standard Operation, Trolley checks 
All trolleys work electrically and control wise. One encoder was found non functioning on the upper resonator trolley for the vertical drive it was replaced,
we've no move replacements of those current type of encoders so a wholesale replacement of all the trolley's encoders will have to be done post shutdown.
Also the wiring for the outrigger is in need of replacement but will work for this shutdown it will also have to be replaced post shutdown as well. The
Entry  Wednesday, May 04, 2022, 12:07, Adam Newsome, Trolley, Development, Tool Trolley: Brass air fittings replacement complete 
All of the old brass air fittings on the Tool Trolley have now been swapped over to push-connect style fittings. As these are plastic fittings, it is
recommended to inspect them after ~5 years for degradation. 
Entry  Friday, May 31, 2024, 12:47, Riley Sykes, Trolleys serviced, Maintenance, Tool Trolley Scheduled Maintenance Tool_Trolley_Drive_Motor.jpg
 60 month service completed. Bearings for drive motor wheels regreased, Reducer repacked with Molub Alloy 777-1 ES, all mechanically sound.
Recommended to swap out front right drive wheel in 5 years due to minimal deteoration.
Entry  Monday, June 27, 2011, 10:38, John Wong, General, Routine, Testing RH elog 
 
Entry  Thursday, March 14, 2013, 19:57, Grant Minor, Cyclotron, Repair, Tank lid upper / over travel limit check cyclotron_over_travel_limit_check_Station10_14Mar2013_003.JPGcyclotron_over_travel_limit_check_Station1_14Mar2013_001.jpg
Today Grant Minor, Dan Wright, Arthur Leung, and Dan Louie checked the height difference between the tank lid upper travel limit switch and the tank
lid over travel limit switch at both stations 1 and 10.
In the attached photos, the upper travel limit is the lever on the right.  The over travel limit is the lever on the left.
Entry  Friday, March 08, 2013, 18:42, Grant Minor, Cyclotron, Repair, Tank lid not at upper limit and resulting effects Contact_btwn_cable_tray_and_upper_equip_8Mar2013.PNGJack_upper_limit_switch_not_engaged_8Mar2013.pngJack_upper_limit_switch_engaged_8Mar2013.pngCyclotron_height_stick_half_inch_from_roof_8Mar2013.JPGCyclotron_height_stick_final_position_8Mar2013.jpg
This morning during routine service bridge work in the Cyclotron tank, it was observed by Travis Cave that the cable tray for the Remote Handling service
bridge was catching on something on the top inside surface of the Cyclotron tank.  The cable tray was observed to visibly snag on this protrusion
and then bounce around.
Entry  Thursday, September 17, 2015, 18:38, Grant Minor, Elevation Jack, Maintenance, Station 9 Jack Worm Gear Inspection - unusual wear markings 16Sept2015 8x
Unusual wear markings were observed on the Station 9 jack (not sure if L or R jack?) during a visual inspection.
The grease looked to be in good condition and no sign of chips or contamination was found in the grease, so it is possible that the wear markings
are older.
Entry  Wednesday, September 30, 2015, 11:26, Isaac Earle, Elevation Jack, Standard Operation, Station 9 Jack Right Side - Unusual Wear Investigation 7x
The following people were consulted regarding the unusal wear noticed on jack station #9 right side
Neil Wong:  Neil inspected the jack parts.  Based on the wear and condition of the grease he thought that the wear wasn't recent
and that the parts are ok to use.  Neil supported assembling the parts w/o grease and measuring clearances and backlash  worm gears & jack
Entry  Wednesday, September 30, 2015, 11:52, Isaac Earle, Elevation Jack, Standard Operation, Station 9 Jack Left Side - Inspection & Service Status 15x
The left side jack was disassembled and cleaned.  It was discovered that the left side had been rebuilt with a new jack nut (similar to the three
spare jack nuts in the RH machine shop).  This nut had been machined as is required to fit the bearing races on and fit the nut into the jack nut
case.  The jacking case and lid also were machined to accommodate the different size rings for both ends of the nut  This rebuild may have been
Entry  Tuesday, January 22, 2019, 07:18, Dan McDonald, Elevation Jack, Maintenance, Station 11-12 jack swap and hoist plate instal 
Prior to commencing work on jacking stations we installed a wall mounted come along plate as per Jason kapalkas instructions   Completed spare jack
swap on station 11 and 12, station 11 was swapped with spare set # 13 and station 12 now has # 14 jack set in its place. Once jack stations where swapped
we proceeded to clean, inspect and re grease 11-12 upper bearings.
Entry  Tuesday, March 14, 2017, 11:23, Jason Kapalka, Cyclotron, Standard Operation, Start/end of shutdown photo and video survey Cyclotron_Video_Inspecting_Guidelines_(RevX_20170314).xlsx
The start of shutdown photo and video survey was performed in the Cyclotron tank by the RH group using the 
service bridge and video trolley on 2017-01-27 (see attached pictures).
 
Entry  Wednesday, January 29, 2014, 15:08, Bevan Moss, Cyclotron, Standard Operation, Shielding and Port Hole Covers 
 The Shielding and the Port Hole Covers have all been installed. No issues with the installation have caused any problems. This orbit, radial, and
vertical read back continues to be an issue.
Entry  Tuesday, January 31, 2017, 14:41, Travis Cave, Cyclotron, Standard Operation, Shield installation 
200, 400, 500, 600, and a pallet of 700 series of shield have been installed in the cyclotron.
Entry  Wednesday, January 19, 2022, 09:50, Travis Cave, Shielding, Standard Operation, Shield door is now open 
 The shield door is now open on the RH B2 level.
Entry  Friday, March 06, 2015, 14:38, Travis Cave, Cyclotron, Standard Operation, Shield Removal 
All shields and ladders have been removed from the tank, all the port holes have been uncovered, the tank seal has been vacuumed, and the copper blockers
installed into the cyclotron.
Entry  Wednesday, January 13, 2021, 11:35, Adam Newsome, Shielding, Maintenance, Shadow Shields Inspection - 2021 Shutdown 
All shadow shields which are remotely placed inside the cyclotron during shutdown were inspected by Adam Newsome and Chris Peterson on Jan. 13, 2021.
The inspection consisted of:

    Verifying feet were damage-free, welds intact (note: only outer feet were checked due to the large amount of effort that would be involved
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