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  RH-ISAC, Page 43 of 138  Not logged in ELOG logo
Entry  Saturday, October 05, 2013, 14:45, Friedhelm Ames, Conditioning Station, Standard Operation, TM3, NiO#2, vacuum readings 
IG1 8.0 e-7 T
IG1S 2.5 e-6 T
IG2 4.3 e-6 T
Entry  Sunday, October 06, 2013, 00:17, Friedhelm Ames, Conditioning Station, Standard Operation, TM3, NiO#2, high voltage conditioning 
high voltage conditioning was carried out over the day up to 24 kV. i will leave it at 20 kV over night. Current is at 22 micro Amps, heaters off.
vacuum: IG1 7.7e-7
IG2 4.07 e-6
Entry  Sunday, October 06, 2013, 15:39, Friedhelm Ames, Conditioning Station, Standard Operation, TM3, NiO#2, HEATERS STARTED 
The high voltage was sparking several times during the night. It may be correlated with the cycling of the cooling water temperature and conductance.
vacuum levels at 11:00
IG1 7.5e-7 T
Entry  Sunday, October 06, 2013, 17:08, Friedhelm Ames, Conditioning Station, Development, TM3, NiO#2, trip of all power supplies 
All power supplies tripped on high conductivity of the cooling water < 5 MOhm, It is not clear if this was caused by a spark or vice versa. According
to the strip tool for this signal the resistance of the water went up. There might be a fault in this signal. I do not have permission to force this signal
so I keep the heaters off. We should revisit the interlock conditions, this signal should not be included in the interlocks for the heaters. Both target
Entry  Sunday, October 06, 2013, 20:28, Friedhelm Ames, Conditioning Station, Standard Operation, TM3, NiO#2, turbo pumps stopped 
vacuum readings before stopping
IG1: 7.4e-7 T
IG2 3.8 e-6 T
Entry  Monday, October 07, 2013, 12:06, Travis Cave, ITE, Standard Operation, TM3, NiO#2, module move 
TM#3 has been moved from the conditioning station to the east target station, move went well.
Entry  Tuesday, October 15, 2013, 15:34, Bevan Moss, ITE, Standard Operation, TM3, , Blocks moved from ITW to ITE 
 Blocks 1-4 have been moved from ITW to ITE. Block 5 was moved to a storage area as it will be in the way of the harp repair. Danka took air samples
and found 200 counts of alpha on the air samples but nothing on the swipes. It is recommended that resporators be worn while blocks are being lifted and
lowered. She will check the monitor tomorrow to confirm it is behaving as it should.
Entry  Tuesday, October 22, 2013, 14:23, Anders Mjos, ITE, Standard Operation, TM3, NiO#2, Padlle wheel frequency measurements ITE-TM3-NiO#2-HP-FEBIAD_Water_Flow.pdf
as measured today in the electrical room by David and Anders
Entry  Friday, October 25, 2013, 13:39, Anders Mjos, ITE, Standard Operation, TM3, NiO#2, Padlle wheel frequency measurements ITE-TM3-NiO#2-HP-FEBIAD_Water_Flow_wITW-TM4.pdf
with TM4 in ITW as measured today in the electrical room by David and Anders.
 
Entry  Thursday, October 31, 2013, 11:38, Anders Mjos, ITE, Standard Operation, TM3, NiO#2, Padlle wheel frequency measurements ITE-TM3-NiO#2-HP-FEBIAD_Water_Flow_EOB.pdf
with TM4 in ITW as measured today in the electrical room by David and Anders.
Entry  Tuesday, November 12, 2013, 09:51, David Wang, ITE, Standard Operation, TM3, , TM3 disconnection 
TM3 has been disconnected this morning and  purged all HV water lines. I found the power plug for all turbo pump fans wasnt connected  during
the last run. That maybe the one of the reason on that ITE TP3 failure.
Entry  Tuesday, November 19, 2013, 10:52, Travis Cave, South Hot-Cell, Standard Operation, TM3, NiO#2, module move 
TM#3 with NiO#2 moved from ITE to the south hot cell.
Entry  Wednesday, November 20, 2013, 08:50, chad fisher, South Hot-Cell, Standard Operation, TM3, NiO#2, NiO#2 removed TM3_20131120.jpgTM3_20131120_2.jpg
NiO#2 has been removed from TM3
Entry  Wednesday, November 20, 2013, 09:52, Travis Cave, South Hot-Cell, Standard Operation, TM3, no target, module move 
TM#3 with no target has been moved from the south hot cell to the north east silo.
Entry  Thursday, November 21, 2013, 12:12, Anders Mjos, South Hot-Cell, Standard Operation, TM3, NiO#2, End of beam target inspection - ANODE does not hold 250V 
The target was inspected by Chad and Anders in the Hot Cell. Electrical megger tests were done during the assembly. It was found that Insulators No 3
(ITD0311) and No 2 (ITD0310) failed to hold voltage after the run.

    
        
             
            
Entry  Monday, November 25, 2013, 11:48, Travis Cave, South Hot-Cell, Standard Operation, TM3, no target, module move 
TM#3 with no target has been moved from the north east silo to the south hot cell.
Entry  Wednesday, November 27, 2013, 12:50, Bevan Moss, South Hot-Cell, Standard Operation, TM3, , Ground devices wiring check 
 Travis and I completed an electrical check on the wiring harness for the devices on the ground plane. All lines passed 500V with the megger except
for PNG and the BTM steerer. Those devices had a short to ground. of ~1.4ohm.
Entry  Wednesday, November 27, 2013, 15:24, Bevan Moss, South Hot-Cell, Maintenance, TM3, , Wiring Harness Electrical Test IMG_1269.JPG
 Maico removed the containment box today allow Travis and I to further test the wiring harness. I disconnected the junction block and Travis and
I repeated the test from yesterday. The all lines except the PNG tested OL. The module was then lowered and the twisted pair connected to the pin that
corresponds to the steerer labeled BTM (it is likely this is not labeled correctly). This testing showed showed that the source of the short found yesterday
Entry  Friday, November 29, 2013, 11:54, chad fisher, South Hot-Cell, Repair, TM3, , Steerer short investegation TM3_20131129_Steerer_1.jpgTM3_20131129_Steerer_2.jpgTM3_20131129_Steerer_3.jpg
Using in cell camera and transit the suspect line on the steerers was inspected as best as possible. An existing photo of the complete steerers before
installation was used for comparison. The wiring and beading inspected today showed no obvious problems, breaks or spots where there may be a short. In
comparison to the photo from construction, what we could see of the steerers looked identical to the original installation.
    Reply  Friday, November 29, 2013, 11:57, Bevan Moss, South Hot-Cell, Repair, TM3, , Steerer short investegation 


    
        
            chad fisher wrote:
        
        
            
            Using in cell camera and transit the suspect line on the steerers was inspected as best as possible.
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