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Entry  Wednesday, January 29, 2014, 15:08, Bevan Moss, Cyclotron, Standard Operation, Shielding and Port Hole Covers 
 The Shielding and the Port Hole Covers have all been installed. No issues with the installation have caused any problems. This orbit, radial, and
vertical read back continues to be an issue.
Entry  Tuesday, January 28, 2014, 14:59, Travis Cave, Shielding, Standard Operation, shields  
200's, 400's, 500's, 600's, and a pallet of 700's have been installed
Entry  Monday, January 27, 2014, 14:42, Travis Cave, Shielding, Standard Operation, shields and radiation survey  Meeting_Orbital_Counter_Problem_Jan_2014.pdf
The cyclotron radiation survey was aborted due to the orbit not working recording the numbers correctly. One shield has been in installed.
Jan 29th: uploaded meeting minutes from January 28th regarding the orbital counter problem. - Grant Minor
 
Entry  Friday, January 24, 2014, 14:10, Travis Cave, Cyclotron, Standard Operation, Copper blockers 
The copper blockers have been removed from the cyclotron and placed into the coffins.
Entry  Thursday, January 23, 2014, 18:47, Grant Minor, Elevation Jack, Standard Operation, Cyclotron Lid-Up Report - 22 Jan 2014 6x
Yesterday Grant Minor (me), Maico Dalla Valle, Dan Louie, and Arthur Leung worked with Operations to perform the Cyclotron Lid-Up task for the 2014 winter
maintenance.
Work Permit 2014-01-22-2 was issued for this job.
Entry  Monday, January 20, 2014, 12:00, Grant Minor, Elevation Jack, Standard Operation, Indexing Check of Cyclotron Jack Stations 
Maico Dalla Valle and Grant Minor, supported by Dan Louie and Arthur Leung, entered the Cyclotron Vault on January 15th, 2014 to check the indexing of
the jacking stations.  520MeV work permit 2014-01-15-4 was filled out for this work.
Yoke gaps at all stations were found to be within .005" to .010" of the .25" shim stock, and all mechanical counters were found
Entry  Friday, January 17, 2014, 07:53, Travis Cave, Trolleys serviced, Standard Operation, Trolley checks 
All trolleys work electrically and control wise. One encoder was found non functioning on the upper resonator trolley for the vertical drive it was replaced,
we've no move replacements of those current type of encoders so a wholesale replacement of all the trolley's encoders will have to be done post shutdown.
Also the wiring for the outrigger is in need of replacement but will work for this shutdown it will also have to be replaced post shutdown as well. The
Entry  Thursday, January 16, 2014, 08:46, maicodallavalle, Trolleys serviced, Maintenance, Pre Cyclotron work servicing and checking 
This is a list of all the trolleys and other equipment witch were checked and serviced prior to work in the Cyclotron.
- Video Trolley cleaned and checked (no adjustments needed)
-Lift Trolley cleaned and checked (no adjustments needed)
Entry  Monday, September 30, 2013, 14:02, Travis Cave, Service Bridge, Maintenance, new festooning 
The festooning and bearings for the festooning cars for both outriggers has been replaced and it is in working order.
Entry  Thursday, April 11, 2013, 19:00, Grant Minor, Elevation Jack, Maintenance, Upper Bearing at Jack Station 9 + Fall Protection Upgrades station_9_ceiling_anchors_SRLs_10april2013-002.JPGstation_9_ceiling_anchors_SRLs_10april2013-003.JPGstation_9_ceiling_anchors_SRLs_10april2013-004.JPGstation_9_ceiling_anchors_SRLs_10april2013-006.JPG
There was a brief access period to the Cyclotron vault during April 9 to 12, 2013 due to other Cyclotron issues.
This time was utilized to perform the following Elevating System tasks:
- Drilling of 2 (two) holes for concrete anchors (DBI Sala Product 2100085) for self-retracting lifelines (see TRIUMF purchase order TR197399)
Entry  Tuesday, March 19, 2013, 19:17, Grant Minor, Elevation Jack, Standard Operation, Re-indexing of all jack station "zero" yoke elevations Jacks_Station_6_and_4_Procedure_Jan_12_2012_122.jpg
The dimension between the yokes and the Cyclotron upper structure primary beams was set to .25" nominal at all jack stations today.
At each station:

    The jacks were jogged manually upwards until the yokes hard-stopped on a piece of .25" nominal shim stock (see attached reference
Entry  Monday, March 18, 2013, 15:12, Isaac Earle, Cyclotron, Maintenance, Cyclotron Magnet Face Gap Measurements 8x
Measurements of the cyclotron magnet face gap were taken on March 15, 2013 at two locations around the tank with the cyclotron lid in the fully raised
position (the lid had been raised until the upper limit switches caused the control system to stop travelling).  The purpose of the measurements is
to establish an independent means of verifying correct lid height before beginning in-tank remote handling activities at the start of a shutdown period.
Entry  Friday, March 15, 2013, 15:18, Grant Minor, Cyclotron, Standard Operation, Lid Down Successful - Mechanical Counter Readings 
Prior to the lid-down operation today, the Cyclotron was lowered by 0.75" and then raised again to confirm that the upper limit switches were working. 
Dan Louie confirmed this from the control racks.
Maico and Grant walked around the perimeter of the cyclotron to inspect each station and ensure that there were no interferences, e.g. dial indicator
Entry  Friday, March 15, 2013, 08:39, Don Jackson, Cyclotron, Standard Operation, Pre Lid Down In Tank Video Survey Pre_Lid_Down_Survey_2013.pdf
In tank survey completed.  A few items of interest were found.  Ladders need to moved manually outboard to #5 resonators and the items noted
in attached document need to be addressed.
Entry  Thursday, March 14, 2013, 19:57, Grant Minor, Cyclotron, Repair, Tank lid upper / over travel limit check cyclotron_over_travel_limit_check_Station10_14Mar2013_003.JPGcyclotron_over_travel_limit_check_Station1_14Mar2013_001.jpg
Today Grant Minor, Dan Wright, Arthur Leung, and Dan Louie checked the height difference between the tank lid upper travel limit switch and the tank
lid over travel limit switch at both stations 1 and 10.
In the attached photos, the upper travel limit is the lever on the right.  The over travel limit is the lever on the left.
Entry  Monday, March 11, 2013, 19:43, Grant Minor, Cyclotron, Repair, Adjustment of tank lid upper limit by 1/4" upwards cyclotron_upper_limit_station_10_before_adjustment_11Mar2013_002.jpgcyclotron_upper_limit_station_10_after_adjustment_11Mar2013_004.jpgcyclotron_upper_limit_station_1_before_adjustment_11Mar2013_005.jpgcyclotron_upper_limit_station_1_after_adjustment_11Mar2013_006.jpgcyclotron_upper_limit_lamp_on_11Mar2013_008.jpg
This morning Don Jackson commented to Grant Minor that he believed the tank lid was still not raised high enough to safely operate the Remote Handling
bridge and trolleys, despite it having been raised 0.5" yesterday to the point of engaging the limit switches (see e-log from yesterday).  Don
said he believed this to be the case as a result of a visual inspection with binoculars from the outside of the tank, as well as from the views achievable
Entry  Friday, March 08, 2013, 18:42, Grant Minor, Cyclotron, Repair, Tank lid not at upper limit and resulting effects Contact_btwn_cable_tray_and_upper_equip_8Mar2013.PNGJack_upper_limit_switch_not_engaged_8Mar2013.pngJack_upper_limit_switch_engaged_8Mar2013.pngCyclotron_height_stick_half_inch_from_roof_8Mar2013.JPGCyclotron_height_stick_final_position_8Mar2013.jpg
This morning during routine service bridge work in the Cyclotron tank, it was observed by Travis Cave that the cable tray for the Remote Handling service
bridge was catching on something on the top inside surface of the Cyclotron tank.  The cable tray was observed to visibly snag on this protrusion
and then bounce around.
Entry  Tuesday, March 05, 2013, 14:11, Travis Cave, Cyclotron, Standard Operation, Setup and the Installation of the HE 1 probe. 
Setup of the HE 1 probe is difficult has we have no mockup of it to properly setup cameras and equipment for it. This is problem for both extraction
and installation of the probe. Also with the setup some of the broken micro switch from the HE 1 was found on the HE 1 probe jig after the jig was deconned
and moved up the B2 level. Also for setup required camera adjustment to be made with the heavy contaminated probe being very close to the person setting
Entry  Wednesday, February 27, 2013, 12:08, Travis Cave, Cyclotron, Standard Operation, Installation of 2C 
2C has been installed located on all QDLs and all the numbers, continuity check done and passed. Bridge has been removed from the cyclotron tank.
Entry  Wednesday, February 13, 2013, 08:55, maicodallavalle, Service Bridge, Repair, Service Bridge/Carrier Hydraulic Jacks Hydraulic_Jack_RC-254.pdf
On Monday February 4TH  the Service Bridge was being lifted into  the Cyclotron with the Carrier. It was noticed that one of the two Hydraulic
Jacks was leaking. All work stopped and the Service Bridge and Carrier were moved to the Remote Handling B2 level for repair. The Service Bridge and Carrier
were separated and the Hydraulic Jacks were inspected. It was noticed that both Hydraulic Jacks were leaking. Two overhaul kits were ordered. Two other
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