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  RH-Cyclotron, Page 7 of 10  Not logged in ELOG logo
Entry  Monday, June 24, 2024, 12:53, Riley Sykes, Elevation Jack, Maintenance, Highfield Service 
 Highfields 7A,7B post shutdown service complete. Oil change completed, new Mobil 600 W Super Cylinder oil added. Sample collected for RPG of used
oil. Both found to be mechanically sound and stored in upper mezzanine. 
Entry  Tuesday, February 21, 2017, 13:40, Isaac Earle, Cyclotron, Standard Operation, HE2 Probe Returned to Cyclotron 
 The HE2 probe was reinstalled in the cyclotron this morning following the procedure in Document #126165.  An orbital bridge position of 247.35°
was used (same as for the removal on Feb 9th).  The installation went smoothly.
Entry  Thursday, February 09, 2017, 15:21, Isaac Earle, Cyclotron, Standard Operation, HE2 Probe Removed 
 The HE2 probe was removed from the cyclotron today following the
procedure in Document #126165.  An orbital bridge position of 247.35° provided better alignment than 247.2
from the procedure.  The probe signal head was intentionally left in the "up" position by Diagnostics Group which did not cause any issues
Entry  Thursday, January 25, 2018, 17:16, Isaac Earle, Cyclotron, Standard Operation, HE1 probe removed 
 The HE1 probe was removed from the cyclotron today using the procedure in Document 126165.  The reason for removal is so that Probes Groups
can attempt to repair a problem with stuck probe head drive.  Due the failure, the probe head was almost at the inboard travel limit (towards cyclotron
center post) at the time of removal. Additional cut-outs were added to the HE probe frame to accommodate the probe head and ribbon cable wheel which were
Entry  Wednesday, January 31, 2018, 11:20, Isaac Earle, Cyclotron, Standard Operation, HE1 probe reinstalled 
 HE1 probe was reinstalled in the cyclotron this morning as per the procedure in Document 126165.  Hardware for the probe head motion had been
repaired/replaced by Probes Group, so the probe head could be put in the fully retracted position.  The job went smoothly and nothing unusual was
encountered.
Entry  Tuesday, February 16, 2016, 16:32, Isaac Earle, Cyclotron, Standard Operation, HE1 Probe Removed from Cyclotron 
The HE1 Probe was removed from the cyclotron this morning following the procedure in Document-126165 (currently in draft status, to be released after
the probe has been reinstalled).  The procedure took approximately 2 hours from when the trolley was put into the tank until when it was removed from
the tank with the probe.  The procedure took from 8am - noon including putting the bridge into the cyclotron, and removing the probe from the trolley
Entry  Friday, February 19, 2016, 10:17, Isaac Earle, Cyclotron, Standard Operation, HE1 Probe Installed in Cyclotron 
 The HE1 Probe was reinstalled into the cyclotron this morning following Section 3.2 in Document-126165 (to be reviewed and released after camera
view screen captures added).  The procedure took approximately 1 hour from when the trolley was moved into the cyclotron tank until when it was removed.
 Camera view screenshots were captured throughout the procedure and the probe head was inspected with the left outrigger camera after installation
Entry  Wednesday, January 30, 2013, 14:44, Grant Minor, Elevation Jack, Standard Operation, Further lid-up notes from Dan Louie Dan_Louie_Lid-Up_e-mail_30Jan2013.pdf
Dan Louie's e-mail comments from 30 Jan 2013 are attached.
- Grant
Entry  Friday, February 26, 2021, 08:29, Adam Newsome, Trolleys serviced, Maintenance, First Turn Radial Flag (FTRF) Jig - Pneumatic Upgrade PXL_20210216_202019350.jpg
Old fittings and broken pneumatic tubing on the FTRF jig have been replaced with new push-connect fittings and polyurethane tubing. The jig was previously
not in a functioning state due to damaged tubing. A pneumatic diagram was created in the process of the upgrade. The tubing will be cleaned up within the
next few days and the jig tested.
Entry  Tuesday, November 14, 2023, 12:13, Nadia Jorgenson, Service Bridge, Repair, First Festooning Car "H" channel replacement  Festooning_car_H_channel_deformation.pngFestooning_car_H_channel_bottom_face.png
 Damaged "H" channel removed from the first festooning car, and spare channel was put in place.
Note: it seems like the aluminum channel is not strong enough for the forces its being put under, and is resulting in deformations (See picture
"Festooning car H channel deformation"). We suspect this has happened in the past, notches were cut out where the deformation likely occurred
Entry  Tuesday, May 10, 2022, 11:26, Nadia Jorgenson, Cyclotron, Repair, Festooning rail rope and pulley system re-routed 
The rope and pulley system that is used to raise the festooning rail across the vault shield door has been re-routed. It now makes use of all three pulleys
and is easier to raise and lower without interference. 
Entry  Monday, January 26, 2015, 07:57, maicodallavalle, Elevation Jack, Maintenance, Fall arrest Platform Railing 
All of the Fall arrest Platform Railing has been Collapsed for Cyclotron Lid up.
Entry  Thursday, February 25, 2016, 11:41, Travis Cave, Cyclotron, Standard Operation, Ex 2C removal 
Ex 2C has been removed from the cyclotron. A trip into the tank was needed to free the probe, hung up on the usual spot.
Entry  Tuesday, March 01, 2016, 13:27, Travis Cave, Cyclotron, Standard Operation, Ex 2C install 
EX 2C has been installed back into the cyclotron.
Entry  Tuesday, April 20, 2021, 15:02, Adam Newsome, Carrier, Development, Emergency Trolley Rescue Winch: Installed and Tested PXL_20210420_185918486.MP.jpgPXL_20210420_190619179.jpg
An emergency trolley rescue winch (TRH1527) was developed for the purposes of retrieving trolleys from the cyclotron tank whose radial drive have failed.
This winch was tested today on the carrier in mockup setting with success by Adam Newsome, Dan McDonald, and Travis Cave. The
following is a summary of the test:
Entry  Sunday, April 05, 2020, 13:24, Dan McDonald, Elevation Jack, Maintenance, Elevating system station swap 2019-2020 
Station 11-12 where swapped for station 13-14 during 2018-2019 shutdown. Once lock out and motor disconnect was complete we commenced removal of spares
and installation of original equipment. Station 13 was swapped in for station 3 and the upper bearing was serviced.  In addition to regular maintenance
we built and installed a cover for the void in between station 10-11, this void in shielding measured approx 2'x4'. RH borrowed a demo Milwaukee 1' cordless
Entry  Thursday, February 08, 2024, 08:50, Adam Newsome, Elevation Jack, Maintenance, Elevating system - station 10 motor contactor issue 
It was observed during lid up operation on 2024-02-08, approximately halfway through raising the lid, that the motor contactor for station 10 located
within its small motor panel stopped functioning. The symptoms observed were: entire system stopped since station 10 lagged behind (approx. 150 counts
on counter), station 10 could not be jogged locally in either direction, the control signal to activate the motor was being sent to the contactor when
Entry  Wednesday, February 07, 2024, 12:04, Adam Newsome, Elevation Jack, Repair, Elevating system - brake master relay fuse issue 
It was observed when attempting lid up operation on 2024-02-06 that the brakes for each of the jacks were not operating correctly. It appeared that power
was not being applied so the brakes were stuck in the engaged state. This ultimately resulted in issues with the lid up operation. 
The issue was traced to relay A1 (the master brake power relay) not toggling as expected, despite the relevant control signals being present to
Entry  Friday, February 03, 2023, 08:27, Eric Lahe, Elevation Jack, Maintenance, Elevating System Jack Inspection  Elevation_System_Checklist_-_Jan312023.xlsx
 Annual Jack Inspection: The annual elevation system inspection has been completed (Jan 31,2023).
 
At station 1, Highfield gear Jack 13R needs a coupler seal replacement. It is ok for this shutdown, but should be replaced before next shutdown.
Entry  Wednesday, January 31, 2024, 15:06, Eric Lahe, Elevation Jack, Maintenance, Elevating System - Annual Station Swap 2023-2024 
 The annual elevating system maintenance for the 2023-2024 shutdown following Document-220322, 
Work done after electrical lockout of elevating system and motors electrically disconnected: 
Work done on Station #1: 
ELOG V2.9.2-2455